写真の時代において絵画は何を意味するのか?写真は絵画の視覚言語をどのように変化させるのか?写真家リチャード・ミズラックはニューヨークのメトロポリタン美術館やエルサレムのイスラエル博物館などに収蔵されている傑作と呼ばれる絵画の細部を再検討するため、絵画そのものを撮影している。これはアーティストのスタイルやテクニックのガイドというよりは、むしろ人種、性別、宗教、権力など、文化的価値観を理解する手段でもある。記録の実践と芸術の流用という障壁を崩壊させることによって、これらの写真は表現そのものに関する重要な疑問を投げかけている。 本書はこの一連の研究を初めて包括的に編集したもの。
What does painting mean in the age of photography? How does photography change the visual language of painting? Photographer Richard Misrach takes pictures of masterpieces in collections such as the Metropolitan Museum of Art in New York and the Israel Museum in Jerusalem in order to reexamine the details. It is less a guide to an artist's style and technique than a means of understanding cultural values such as race, gender, religion, and power. By collapsing the barriers between documentary practices and artistic appropriation, these photographs raise important questions about representation itself. This book is the first comprehensive compilation of this series of research.
文:Navjotika Kumar, Weston Naef
アートディレクション:Blind Spot Photography, Inc.
印刷・製本:Steidl
出版社 publisher:powerHouse Books
刊行年 year:2002 first edition
ページ数 pages:128
サイズ size:H294×W336mm
フォーマット format:ハードカバー/hardcover
言語 language : 英文/English
付属品 attachment:函/slip case
状態 condition:経年並みです。/good.