川崎洋、岩田宏、寺山修司、栗田勇、石堂淑朗、野坂昭如といった、60年代を代表する詩人や作家、シナリオライターの作品を上演して、歴史に名を残した劇団人間座の第17回公演「愛奴」のパンフレット。栗田勇が雑誌『話の特集』に4回にわたって連載したエッセイを軸にした作品で、彼の提示する「官能の復権」というテーマは江田和雄の演出も相まって当時大いに受け入れられ、7回の再演を重ねる代表作となった。上演日時は1966年9月21日から25日まで。場所は六本木俳優座にて。衣裳はコシノ・ジュンコ、表紙・宣伝美術は共に宇野亜喜良が手がけた。
This is the first performance of the theater company Ningenza, which left its name in history by performing the works of poets, writers, and scenario writers representing the 1960s, such as Hiroshi Kawasaki, Hiroshi Iwata, Shuji Terayama, Isamu Kurita, toshiro Ishido, and Akiyuki Nosaka. Pamphlet for the 17th performance "AIDO". The work is based on Kurita Isamu's four essays serialized in the magazine "Hanashi no Tokushu". It became a representative work that overlapped. The performance dates are from September 21st to 25th, 1966. The venue is Roppongi Haiyuza. The costumes were designed by Junko Koshino, and the cover and promotional art was done by Akira Uno.
作:栗田勇
演出:江田和雄
音楽:一柳慧
衣裳:コシノ・ジュンコ
制作:二見暁
宣伝美術・表紙デザイン:宇野亜喜良
衣裳生地提供:旭化成
テキスト:江田和雄、栗田勇、埴谷雄高、大山勝美
対談:入沢康夫、東野芳明、堂本正樹、吉田喜重、栗田勇、江田和雄
出版社 publisher:劇団人間座/THEATRE HUMANITE
刊行年 year:1966
ページ数 pages:
サイズ size:H201×W201mm
フォーマット format:中綴じ/suddle stitch
言語 language:和文/Japanese
付属品 attachment:
状態 condition:経年並みです。/good.