アートディレクターに井上嗣也、編集にファッションエディター小指敦子(1933-1993)を迎え、1988年から1991年の4年間に計8冊制作されたコム・デ・ギャルソンのビジュアルマガジン「Six」。第7号はクリスチャン・モゼール(Christian Moser)、デヴィッド・セイドナー(David Seidner)、マダム・イェヴォンド(Madame Yevonde)、ハヴィエル・ヴァロンラット(Javier Valhonrat)撮影による写真、ブライアン・グリフィン(Brian Griffin)によるハリー・ディーン・スタントン(Harry Dean Stanton)のポートレイト、ヨーガン・テラー(Juergen Teller)の写真が一枚収録。ページ数も減り、メディアとしてのSixがもはや終盤に差し掛かった雰囲気を感じさせる。刷り部数は2万6000部で上顧客にのみ配布された。
アートとは思っていません。Sixはコム・デ・ギャルソンの存在を最も正しく伝える方法の一つ。Six=「第六感」はどこにあるのかわからない。しかし確かに存在する。そのスピリットは、必ずしも服でダイレクトに伝えるものではない、言葉や身体で表現できない、五感以外の感覚に訴えるものではないかと思っている。 ー川久保玲
Tsuneya Inoue is the art director and Atsuko Kosashi (1933-1993) is the editor of the fashion. Com de Garson's visual magazine "Six" was produced for eight years from 1988 to 1991. Issue 7 is a photograph by Christian Moser, David Seidner, Madame Yevonde, Javier Valhonrat, and Harry H. by Brian Griffin. One picture of Juergen Teller, a portrait of Harry Dean Stanton. With fewer pages, Six as a media feels like it's about to end. The number of copies printed was 26,000 and distributed only to upper customers.
I don't think it is art. Six is one of the most accurate ways to convey the existence of Comme des Garcons. Six=I don't know where the "Sixth Sense" is. But it does exist. I think that spirit is not necessarily something that can be conveyed directly with clothes, something that cannot be expressed with words or body, and that appeals to senses other than the five senses. -Rei Kawakubo
編集:小指敦子/Atsuko Kozasu
アートディレクター:井上嗣也/Tsuguya Inoue, Beans
写真:Brian Griffin, Peter Lindbergh, Kishin Shinoyama(篠山紀信)
出版社 publisher:Comme des Garcons
刊行年 year:1991
ページ数 pages:
サイズ size:H395×W298mm
フォーマット format:無綴じ本/unbound book
言語 language:
付属品 attachment:袋/a printed plastic sleeve.
状態 condition:経年並みです。/good.