2004年に渋谷のパルコミュージアムで開催された展覧会のためのカタログ。1960年代後半から、アート、ファッション、デザインの分野を積極的に社内に取り入れ異彩を放ったアメリカの航空会社「ブラニフ航空」の展覧会。イタリアのファッションデザイナー、エミリオ・プッチ(Emilio Pucci)に従業員のユニフォームを依頼したり、社名ロゴからシートの張り生地、アメニティから事務用のステーショナリーまでを当時ハーマン・ミラー社のテキスタイル部長を務めていたアレキサンダー・ジラルド(Alexander Girard)に手がけさせたり、イームズ夫妻(Charles and Ray Eames)、ジョージ・ネルソン(George Nelson)、アレクサンダー・カルダー(Alexander Calder)など錚々たる人物が同航空会社のイメージ戦略に関わっていたことでも知られている。本書では当時の印刷物全般を収録。編集、アートディレクションは稀代のアーキビスト柳本浩市が担当している。
Catalogue for the exhibition held at the Parco Museum in Shibuya in 2004. An exhibition of the American airline "Braniff International Airways", which has been prominently incorporating the fields of art, fashion and design into the company since the latter half of the 1960s. He asked Italian fashion designer Emilio Pucci for employee uniforms, and was then the director of textiles at Herman Miller, from the company name logo to sheet upholstery, amenities to office stationery. Alexander Girard has worked on it, and a number of people such as Charles and Ray Eames, George Nelson, and Alexander Calder have been involved in the company's image strategy. It is also known for that. This book contains all printed matter at that time. Editing and art direction are handled by the rare archivist Koichi Yanagimoto.
編集:Glyph.
テキスト:柳本浩市
アートディレクション&デザイン:柳本浩市
印刷:奥村印刷
出版社 publisher:グリフ/Glyph.
刊行年 year:2004
ページ数 pages:60
サイズ size:H210×W210mm
フォーマット format:中綴じ/saddle stitch
言語 language:和文/Japanese
付属品 attachment:
状態 condition:経年並みです。/good.